neděle 7. října 2012

Upíří deníky: Probuzení

Tak tu máme první recenzi na knížku, kterou jsem dostala díky Fragmentu, právě na zrecenzování. Tímto Fragmentu mockrát děkuji!




Autor:  L. J. Smith
Překlad:  Lucie Schürerová
Počet stran:   248
Rok vydání:  2009
Žánr:  Fantasy, Sci-fi, Horory, Romatika
Díl:  1
Nakladatelství:  Fragment





Anotace:  
V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elenou, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...

...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mně ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já...
Toto je první díl v edici Upíří deníky.  


++++++

V prvním díle se Stefan přestěhuje do Fell´s Church a nastoupí na střední školu. Stefan je fešák a Elena je krásná mladá dívka kterou by chtěl kdejaký student jejich školy. Elena si udělá na Stefana zálusk. Stefan proto aby ji uchránil před ním samotným, se jí téměř vyhýbá. Později, když ji zachrání před znásilněním a možná také život, začnou spolu chodit. Po děsivé smrti zamaskovaného pana Tannera na Halloweenském večírku ve školní tělocvičně, Tyler přesvědčí všechny že za smrt Tannera může Stefan. Elena by ráda řekla Stefanovi že ho hledají celé davy z tělocvičny ale kdyby za ním šla, přivedla by je přímo k němu. Matt pochopí z Elenina pohledu o co jí jde a Stefana varuje. Později se Elena vytratí z tělocvičny a míří přímo do penzionu za Stefanem. Tam ho najde na střeše kde se právě krmí holubicí. Když se od Stefana snaží vzdálit,  staré zábradlí nevydrží její nápor a Elena padá z třetího patra. Stefan jí však život zachrání a později jí vypráví jak se z něj stalo to, co je. Ke konci příběhu v prvním díle se objeví Deamon před Stefanem, v lese. Ukazuje Stefanovi že je silnější a že má lepší síly.Což je pravda. Úplný konec je když se Stefan neobjeví po uběhlé noci ve škole a Elenina kamarádka Meredith jí zdělí, že policie hledala Stefana v penzionu kde nebyl a našli jeho opuštěné auto.Díky tomu si policie a všichni okolo myslí, že je Stefan vinen a proto utekl. 
Popsala jsem to jen tak letem světem, ale jak se věci mají a kde je Stefan? Co zamýšlí Deamon s Elenou? to se dočtete sami ať už v prvním nebo dalších dílech=)

Můj názor na knihu?
 Protože jsem viděla prvně celý seriál a už teď nedočkavě čekám na nové díly a na celou čtvrtou sérii, tak jsem prvně nad knihou kroutila hlavou. Pak se mi ale zalíbila. Hodně se mi líbí ty části kdy si Elena píše do deníku. To mě prostě baví číst. I když Elena má být modrooká blondýnka, Stefan zelenooký a tak celkově je tam všechno jinak, tak v mích představách všichni a všechno vypadá přesně jako v seriále. jediná věc co mě tam fakt štvala je, že Caroline je Eleny nepřítel a že namísto bratra má Elena malou sestřičku. Z počátku jsem myslela že knížku zahodím stranou protože se všechno tak liší od milovaného seriálu. Konec konců, kniha se mi začala opravdu líbit, další díly si určitě přečtu a už se na ně opravdu těším=) Líbil se mi styl, jakým byla knížka napsána. Miluju scénu kdy Stefan namlátí Tylerovi, protože Tylera nemám zrovna v lásce. Jinak myslím že Deníky už četli snad všichni. Původně mě moc nelákali, protože nemám v oblibě když je knížka i film. Pak mě to vede k posuzování. To prostě nemám ráda. Každopádně jsem ráda že jsem si teda přečetla první díl. Ráda bych nastřádala v budoucí knihovničce všechny díly, kterých je prozatím 12. 

Jediná věc co mě trochu mrzí, že mám knížku v té měkké vazbě.



Knize dávám:


+ + + + + + + + + +
10 z 10 bodů

Jdu se konečně vrhnout na Temné vize, na které se už strašně těším=) Doufám že bude dost času na čtení a další víkend nové recenze.



Xoxo, Your Kačulííí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. =)